השיקים חוזרים? מה לעשות להבא

בכדי להקטין סיכונים ולמנוע את התופעה של 'שיקים חוזרים' מומלץ שבעל העסק יהיה מחובר למאגרי המידע המספקים את האינפורמציה הרלוונטית על כותבי השיקים.

מאגרי המידע הקיימים היום מאפשרים לפונה אליהם ללמוד על 'עסקים חייבים' ועל לקוחות פרטיים אשר לא עומדים בהתחייבויותיהם מול חברות גדולות כמו חב' הכבלים והתקשורת, יעוץ מס, תאגידי בנקים, חברת חשמל, עיריות ומועצות מקומיות, והאם מתנהלים הליכים משפטיים ותיקי הוצל"פ נגדם.

כשאנו מקבלים שיקים מלקוחות עסקיים שונים, חשוב מאד לבדוק מי הם בעלי החברה? מה הם מחזורי המכירות? האם יש לחברות הנבדקות תביעות משפטיות? וכו'.. חשוב לזכור כי כל מידע שנמסר הוא נכון לאותו רגע ואינו נכון לעוד מספר חודשים. כך שאם קיבלנו שיק לעוד חודשיים כלל לא בטוח שהמידע לגביו יהיה רלוונטי גם בעוד חודשיים. מאד חשוב לבקש תעודה מזהה מהלקוח המשלם במעמד קבלת השיק, לוודא שהוא באמת בעל השיק.

וכך למנוע קבלת שיק גנוב.

מומלץ גם להתייחס לפרטים טכניים כגון מס' הטלפון על גבי השיק, כתובת, תאריך, סכום, וכמובן חתימתו של בעל השיק.

*בשיק שלא רשום בעברית יש להיעזר באדם היודע לקרוא את השפה.

בשיק שחזר מחוסר התאמה בין המילים לספרות יתכן ובית המשפט יתייחס לציון הסכום במילים ולא במספרים, זאת מתוך הבנה שכותב השיק יכול לעשות טעות קולמוס תוך כתיבת מספר, ולעומת זאת בכתיבת הספרות דרושה יותר מחשבה ותשומת לב.

מרבית השיקים החוזרים, הם שיקים שחוזרים מסיבת אין כיסוי מספיק (אכ"מ) ולאו דווקא מסיבות טכניות.

המרוויחים הגדולים מ 'תופעת השיקים החוזרים' הם הבנקים, מכיוון שברגע שחוזר שיק, גם כותב השיק וגם מקבל השיק מחויבים בעמלה.

תארו לכם מצב בו לפני שהבנק מנפיק פנקס שיקים, הוא בודק אילו ביטחונות יש ללקוח ורק אז הוא מנפיק את פנקס השיקים עם הגבלת הסכום בהתאם ליכולת הפיננסית של בעל החשבון. ובמידה ואין בטחונות הבנק לא היה מנפיק את פנקס השיקים.

כך היה נחסך לכולנו כבעלי עסקים, כאבי ראש ובמיוחד כאבים בכיס.

אך לא כך הם הדברים ולקוחות רבים מקבלים פנקסי שיקים בזמן שאין להם כספים כלל בחשבון הבנק ומפזרים שיקים ללא כיסוי.

כותב המאמר: דני מזרחי מבעלי קבוצת' 'אופל בלאנס' באשדוד מעניק שירותים פיננסיים חוץ בנקאיים ומציג אלטרנטיבה נוספת לגיוון מסגרות האשראי. דני מספר כי בסניפיו מסייעים ללקוחות לנהל את תזרים המזומנים שלהם ועוזרים בהימנעות מהגבלה לא צפויה של חשבון הבנק.

לדבריו ניתן לספק פתרון מיידי לקהל הלקוחות, הכולל עסקים קטנים ובינוניים, ובעלי מקצועות חופשיים.

* האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ ו/או תחליף לייעוץ בנושא, הינו על דעת הכותב בלבד,                                                       אין לעשות שימוש במאמר זה ללא קבלת הסכמת הכותב מראש ובכתב.
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page

נציג שלנו יחזור אליכם בשעות הפעילות

נציג שלנו יחזור אליכם בשעות הפעילות

בקשתכם נקלטה בהצלחה

דילוג לתוכן