״הם הצליחו להרים את העסק שלי״

״הם הצליחו להרים את העסק שלי״

מהפכת האשראי של אופל בלאנס מאפשרת לסקים לקבל אשראי, גם אם אלו נמצאים במשבר פיננסי, מתוך הסתכלות על עתיד העסק, כושר היצור שלו והאנשים העומדים מאחורי העסק. היכולת להפוך בקלות את הצ׳קים הדחויים למזומן היא בשורה אמיתית בשוק האשראי לעסקים ולא פעם פתרון שבלעדיו הם היו סוגרים את העסק.

עסקים נקלעים למשברים מעת לעת, זו עובדה, ירידה פתאומית בהכנסות של העסק, סכסוך משפטי, משבר כלכלי במדינה, מגפה עולמית וכו׳. אולם מי שסובל באמת ברגעים אלו הם האנשים העומדים במרכזו של העסק. אלו שעמלו על הקמתו, מנהלים ועובדים בעסק, נוכחים לראות איך מפעל חייהם עלול לרדת לטמיון.

קבוצת אופל בלאנס, שהוקמה בשנת 1996, שמה לעצמה למטרה לקדם ולאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להתפתח ולצמוח. הניסיון שצברה החברה בהבנת הרגש והאנשים שמאחורי העסק, הביא עימו פתרונות פיננסים מתקדמים וחדשניים למימון ושיפור תזרים המזומנים, אשר זמינים לכל עסק מתוך הסתכלות על יכולת הייצור והתפוקה של אותו העסק ולא על איתנותו הפיננסית. אחד מפתרונות האשראי המרכזיים אותם מציעה אופל בלאנס הוא הפיכת צ׳קים דחויים הנמצאים ברשות העסק למזומן בקלות ובמהירות. 

רוני, שבבעלותו חברה העוסקת ביזמות וביצוע תמ״א 38 (הפרטים המלאים שמורים במערכת), מצא את עצמו במצוקה תזרימית, אשר הביאה את העסק להיות על סף סגירה: ״העסק נקלע לבעיה תזרימית קשה. הבנתי שאני חייב להכניס כסף לקופת העסק במיידי, אחרת לא יהיה לי איך לשלם לעובדים ואאלץ בלב כבד לשלוח את כולם הביתה. האבסורד הוא שעבדנו המון, ביצענו עבודה גדולה עבור קבלן מסויים ואפילו היה לי ביד צ׳ק על כל הסכום, אבל הצ׳ק היה דחוי ולמעשה ברגע שהכי נזקקתי לכסף הוא לא היה שווה כלום מבחינתי״.

״ממש במקרה ראיתי פרסום של אופל בלאנס, להפוך צ׳קים דחויים למזומן בקלות והכי חשוב במהירות. הפתיע אותי שקיים שירות פיננסי כזה זמין לכולם, החלטתי לברר עליהם ולבסוף גם פניתי אליהם. היה לי מזל גדול, הם פשוט הצילו לי את העסק, זו ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בחיי״, אומר רוני בהתרגשות.

לשאלה במה אופל בלאנס שונים מבנק, כלומר, למה לא לפנות לבנק? השיב רוני: ״אופל היא חברה רצינית ומוכרת בשוק הפיננסים לעסקים. כשהבנק רואה בחשבון שלי העברה בנקאית מאופל הוא לא שואל שאלות. ואתה יודע מה, אני גם רגוע יותר שהצ'קים שלי נמצאים במקום שאני סומך עליו.

רוני מציין גם את התרשמותו מרמת המקצועיות והיחס האישי שקיבל מאופל בלאנס: ״זה שונה לגמרי ממה שאני מכיר בשוק. אתה פונה אליהם עם בעיה והם יעשו הכל בכדי לעזור לך. והם עזרו לי וגם לבעלי עסקים אחרים שהפניתי אליהם״. הסיפור של רוני הוא דוגמה מצוינת למהפכה שאופל בלאנס מובילה בשוק הפיננסים לעסקים.

סכסוך שותפים שהוביל למשבר כלכלי

שלמה, בעל חברה העוסקת בשיווק דשנים וחומרי הדברה לחקלאות (הפרטים המלאים שמורים במערכת), מצא עצמו על סף החלטה לסגור את העסק, עקב סכסוך מתמשך עם השותף שלו, סכסוך שהביא לסגירת חשבון הבנק של העסק ולמצוקת מזומנים. שלמה החליט רגע לפני שהוא מרים ידיים לפנות לאופל בלאנס, לאחר שקיבל המלצה מחבר, שמנהל עסק בעצמו.

״גביית התשלומים מהלקוחות היא הבעיה הכי גדולה בתחום ההדברה לחקלאות״, מספר שלמה. ״הגעתי למצב שבו יש לי צ׳קים ביד אבל הם כולם דחויים ואין לי מה לעשות איתם אלא בעוד כמה חודשים, כשבנתיים העסק משותק ואני זקוק לכסף עכשיו״.

״הפתרון היחיד שמצאתי היה לפנות לחברות שעושות ניכיון צ׳קים, אבל חששתי מאוד, יש סטיגמה שלילית על התחום. במזל הגעתי לאופל בלאנס ומהר מאוד כל החששות שלי נעלמו״, אומר שלמה, ״האנשים שפגשתי הם קודם כל בני אדם, מדברים אלי בגובה העיניים וכל המערכת באופל פועלת לטובת הלקוח, שזה אני. הם פשוט הצילו אותי וגם את העסק שלי״.

״אם יש משהו שהבנתי בעקבות המשבר זה את הכח והמשמעות של מזומן ביד. אופל בלאנס מאפשרים לי את זה באופן שוטף ועוזרים לי להיות חזק כל הזמן, בלי תלות בלקוח כזה או אחר ובלי להתחנן לפקיד בבנק. הם היו בשבילי ברגע הכי קשה שלי והיום אני עומד על הרגלים והעסק עובד ויש פרנסה ברוך השם״, מסכם שלמה בהתרגשות.

להחזיק עסק זה לא פשוט, ישנם כל הזמן אתגרים רבים מאוד לעבור, אתגרים עסקיים ובירוקרטיים. הדבר החשוב ביותר לבעל העסק הוא תזרים מזומנים זמין ויציב, זאת הדרך למנוע מהעסק להתדרדר למשבר. לקיחת הלוואות ואשראי מהבנק כרוכים בלא מעט בירוקרטיה ונושאים ריביות ועלויות גבוהות, וזאת כאשר הבנק מחליט כן לסייע לעסק, מה שלא תמיד קורה כידוע. 

אופל בלאנס לא מסתכלת על עברו הפיננסי של העסק אלא בוחנת אותו על סמך העתיד שלו, כלומר, העסק פועל? יש לו לקוחות משלמים והכנסות עתידיות? היכולת להפוך את התשלומים העתידיים, אותם צ׳קים דחויים למזומן מאפשרת לעסק להמשיך את פעילותו השוטפת ומסייעת לו לשפר את מצבו הפיננסי ואף לצמוח. וכשזה מלווה ביחס אישי וליווי מקצועי, הבחירה באפל בלאנס היא ההחלטה הקלה ביותר.

לכתבות נוספות

שיחה עם נציג

נציג שלנו יחזור אליכם בשעות הפעילות

נציג שלנו יחזור אליכם בשעות הפעילות

בקשתכם נקלטה בהצלחה

דילוג לתוכן